zondag 24 april 2011

Tatoeages

Tegenwoordig hebben veel mensen tatoeages. Vroeger was het ordinair als je tatoeages had en hoorde je bij een bepaalde groep, tegenwoordig word het geaccepteerd en normaler gevonden.
Soms hebben mensen tatoeages terwijl je het helemaal niet verwacht.
Zelf hou ik erg van tatoeages, ik heb er twee en in 5 havo heb ik mijn profielwerkstuk over tatoeages gehouden.

Op jonge leeftijd was ik al geintereseerd in piercings. Op mijn 14de heb ik daarom ook een piercing in mijn bovenlip laten zetten. Sommige mensen vonden het niks dat ik het liet zetten, maar toch heb ik het gedaan en nu ik 17 jaar ben heb ik deze piercing nog steeds. (zie de foto hier naast)
Op discovery kwam het programma La Ink en daar keek ik elke dag naar. La ink gaat over tatoeages zetten en alles.
Toen begon ik tatoeages heel erg leuk te vinden, maar ik was nog 15 jaar en dan mag je volgens de wet officieel geen tatoeage laten zetten. Door het programma kreeg ik een geweldig idee voor een tatoeage, maar moest nog wel wachten tot dat ik 16 jaar werd.

Mijn nier tatoeage
Twee dagen na mijn 16de verjaardag heb ik mijn eerste tatoeage laten zetten.
Het is de tekst: Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here.
Samen met de vorm van een nier. Deze tatoeage staat op mijn rechter onderbeen.
Deze tekst en vorm van de nier heb ik laten zetten, omdat ik al vanaf mijn 3de een nierziekte (nefrotisch syndroom) heb en dit belangrijk is in mijn leven (negatief en positief). Veel mensen vinden deze tatoeage mooi, omdat er een belangrijke betekenis aan vast zit en het zet mensen aan tot het worden van donor. Dit is nooit mijn bedoeling geweest, maar het is wel mooi meegenomen.





Met deze tatoeage heb ik mee gedaan aan een wedstrijd van de krant De Havenloods, je kon de titel mooiste tatoeage van Rotterdam winnen, volgens deze krant, en een gratis tatoeage.
Mensen konden stemmen en ik heb deze titel gewonnen. Ben super blij met deze titel en natuurlijk ook omdat ik een gratis tatoeage had gewonnen!
Een week later na die wedstrijd heb ik mijn tweede tatoeage laten zetten.
Het is de tekst: Follow your dreams, samen met vogels die weg vliegen en een veer.
Deze tatoeage staat op mijn linker onderarm en betekent ook veel voor mij, want deze tatoeage herinnert mij aan dat ik altijd mijn dromen moet proberen te volgen en die vogels staan voor geluk en vrijheid.


Tattoo laten zetten @tattoo bobZelf zou ik dit jaar graag nog een derde tatoeage willen, maar wat weet ik nog niet.
Mensen zeggen als je aan tatoeages begint dat je dan er verslaafd aan word. Nou ik kan vertellen dat dit in mijn geval zeker klopt! Ik zou nooit helemaal vol willen staan met tatoeages, maar er komen zeker nog wel meer bij.
Ik ga ook soms wat inspiratie foto's delen met jullie van tatoeages die ik erg mooi vind, want tegenwoordig worden tatoeages steeds meer een trend!

Heb jij misschien een tatoeage? Of wil je er juist één? Het kan ook zijn dat je er totaal niks aan vindt, maar laat het even weten in een reactie!

3 opmerkingen:

  1. Heel mooi, en stoer..
    ik zou het zelf niet doen, maar ik ben nogal een mietje daarin haha;p
    wel mooie teksten!
    xliefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie ik nou goed dat ze niet met zwarte maar donkerbruine inkt gezet zijn? Of is dat een illusie.. Haha waar heb je ze laten zetten?

    BeantwoordenVerwijderen